CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, August 25, 2008

Kenapa Kita Kena ada Hobby?

Sebab jika kita tiada hobby, hidup kita bosan. Hobby ni ialah something that u would love to do during your free time. Nobody pakse u buat tu, tapi memang u senang2 je suke wat mende2 tu..even sometimes waktu keje pun hehe (dun tell). Contoh hobby yang kawan2 i ada i tgk ialah tangkap pics guna camera mahal (cannon SVLR ke mende tah..), dalam 1 hari je dia leh tangkap dlm 600 keping pics! Gilo apo mamat tu... pastu siap bawak kamera dia ke opis and belai2 kamera dia.. waktu lunch kuar tangkap pics lagi. Taim office outing/trip dia la yg jadi jurukamera tak rasmi kami.

Satu lagi contoh is memancing. Ke sana sini memancing... sanggup ke tebuk and ke tasik2 yang terpencil utk memancing. Pastu kat boot krete, sentiasa ada mata kail and batang kail ikan (just in case jumpe lubuk2 best waktu jalan). Tu le hobby2 yang i dapat tgk depa ni wat. Cam I, hobby I ....so sedey...for now, nothing! i Don't have anything spesific yg I suka buat rite now. Futsal is one hobby.. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.... Apa yang i minat rite now is also taking pics, although i dun have the Big fancy expensive cam. I take pics occasionally lah. I also fancy cooking..hehe.. but don't always ask me to cook ( I only cook when i want). Kalau ada mood,I usually will cook gourmet style. Fancy hiasan2 cam ala2 hotel gitu. hehe.
Sadly to say although i really enjoy and love travelling, its not that something I can do always because it is very costly, and i kene tgk budget dulu. If i have all the money in the world, I assure you that you won't ever see me in one place for a while. I will constantly be moving and jalan-jalan all over!!

Oh ya, dulu zaman early 20an... hobby I ialah modifying my car. Macam2 la bahan I letak, macam ICE (in car entertainment, until my car kene 'jacked', kene pecah 2 kali kene curik Pioneer and Kenwood cd player aiyoo), and tambah eksoz besor.. and suke drive fast fast. I was like, sooo enjoying life...and it was likeeeee soooo waste of money but I dun care. I was sooooo quite mischievous, penah main kejar2 lagi kt hiway. It was such a stupid fun.. no regrets.

Pastu hobby I main tennis lak. I always main tennis kt court percume. ehe kat my varsity lah pe lagi. Main punye main sampai jemu lah.

Itu lah kisah hobby2 I yang x seberapa tuh...

0 comments: